دکتر حامد حاجیحیدری؛ فقط ایدهای برای تأمل بیشتر
░▒▓ عرض حال ۱.
▬ عالی جناب غلامحسین کرباسچی، در مراسم افطار به میزبانی رئیس جمهور، اهل بغی و محاربه را «سید مظلوم» خواند.
▬ مواجهه برازنده حضار جلسه با این ستم و خیانت مضاعف فرد حایز سوء پیشینه یک بحث است، و مسؤولیت رئیس جمهور که از باب میزبان بودن، پایمردی این مراسم را بر عهده داشت، بحث مهمتر.
░▒▓ عرض حال ۲.
▬ سخن بر سر این است که در سالهای بسیار دور، یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، متعهد شد که به قانون اساسی کشور خود پایبندی پیشه کند و التزام عملی داشته باشد، ولی پس از برگزاری انتخابات، نشان داد که در تعهد کتبی به التزام عملی به قانون اساسی «دروغ» گفته است. سپس، حاکم شرع و ولی فقیه در جمعه پس از انتخابات، در جریان خطبه نماز جمعه، حکم حقوقی صادر کرده است، و مسؤولیت خونهای ریخته شده را متوجه این کاندیدای «دروغگو» نموده است که به «دروغ» فرم انتخابات را پر کرده است. تا این لحظه، کاندیدای «دروغ»گو و محارب، به رغم آن که بیانیه شماره nام خود را نیز منتشر کرده است، و در این بیانیهها، هیچ دلیلی که موجه کننده ادعای جابجایی سیزده میلیون رأی باشد اقامه نکرده، از مسیر طاغیانه و باغیانه خویش باز نگشته است. از این رو، با توجه به خونهای ریخته شده، و خسارتهای تاریخی عظیمی که از بابت «دروغ» او، متوجه کشور گردیده است، مجرم به جرم بغی و محاربه است، و نه تنها مظلوم نیست، بلکه از آن رو که همراه با همقطاران پر سوء پیشینهاش بسط ید از فقیه جامع الشرایط ربوده، و امکان مجازات وی از قاضی ستانده شده است، «ظالم» هم هست. او نه فقط مظلوم نیست، ظالم هم هست.
▬ او نه فقط دست به خون شهدا و کشتههای رویدادهای هشتاد و هشت دارد، بلکه به واسطه آن که بزرگترین دروغ تاریخ ایران را، در بدترین زمان ممکن، با بزرگترین تبعات بد خیم بر زبان آورده است، و مدام بر بادکنک این دروغ دمیده است، و با این کار، برای چند نسل، ضربات جبرانناپذیر بر مردم و تاریخ و حیثیت این کشور وارد آورده، نه فقط مظلوم نیست، بلکه ظالم هم هست.
░▒▓ عرض حال ۳.
▬ خب؛ در این شرایط، وقتی در مراسمی که به میزبانی رئیس جمهور اسلامی ایران برگزار میشود، شخصی برمیخیزد، و چنین به هتک حرمت قانون اساسی مبادرت میکند، مسؤولیت میزبان عالی مقامی که سوگند دفاع از قانون اساسی خورده است چیست؟
▬ مسؤولیت میزبان چیست؟ این که در همان مجلس واکنش برازندهای در مقابل این تجاوز به حریم قانون اساسی بورزد که از سایر حضار رفع تکلیف کند، تا عدهای مجبور نشوند، دست به یک انتخاب سخت بزنند و مجلس محترم رئیس جمهور اسلامی ایران را ترک کنند.
▬ حال، گیرم رئیس جمهور، در مقابل عمل انجام شده قرار گرفت، و نتوانست به سرعت وظیفه خود را تشخیص دهد. آیا برازنده نیست، اکنون که ابعاد این توطئه و خیانت معلوم شده است، حالا موضعی اتخاذ کند که عامل و عاملین از کرده خود پشیمان شوند و ریشه این نحو هتک حرمت قانون اساسی خشک شود.
▬ گیرم رئیس جمهور هم این کار را کهتر از شأن خویش بشمارد، لااقل میتواند از طریق دفتر خود، حداقل یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کند.
▬ ولی، رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی، تاکنون هیچ اقدامی برای دفاع از حریم قانون اساسی در این رابطه صورت نداد.
░▒▓ عرض حال ۴.
▬ همه این پرسشها وقتی بغرنج میشوند که معلوم میگردد که دکتر حسن روحانی، قبلاً موضع خود را در مورد رویدادهای سال هشتاد و هشت بیان داشته است، و همه میدانیم که او رویدادهای هشتاد و هشت را نه ظلم کشور به آن شخص، بلکه ظلم آن شخص به کشور میداند.
▬ دکتر حسن روحانی در هشتم دیماه نود و دو، در وصف رویداد ۹ دی گفته بود: «بصیرت فقط برای یک روز خاص نیست بلکه همیشه باید برای ما روز بصیرت باشد؛ ... خوشبختانه با مدیریتی که رهبری انقلاب کردند، ملت ما بصیرت خود را با حضور حماسهساز در انتخابات ۹۲ نشان دادند». خب؛ طبیعتاً اگر نظام جمهوری اسلامی اهل خیانت در آراء مردم باشد، مردم نباید در انتخابات نود و دو شرکت میکردند، ولی دکتر حسن روحانی حماسه حضور مردم در انتخابات نود و دو را نه تبلور مظلومیت «سید مظلوم»، بلکه جلوه «بصیرت» میداند.
▬ دکتر حسن روحانی به تاریخ هشتم دی ۱۳۹۲، در اظهاراتی که اصلاحطلبان را به تعجب واداشت، روز ۹ دی را روز بصیرت شمرد. همچنین، دکتر حسن روحانی، قبل از ریاست جمهوری، زمانی که در جایگاه ریاست مرکز بررسیهای استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشت، در اظهار نظر دیگری درباره وقایع ۲۵ بهمن ۸۹ نیز میگوید: «حرکت ۲۵ بهمن گروهی فریب خورده کاملاً محکوم است و قوه قضاییه باید بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به این حرکت ضد انقلابی اقدام کند». وی با ضد اسلامی و ضد ملی خواندن حرکت ۲۵ بهمن تصریح میکند: «این حرکت از یک سو میخواست فریاد قاطعانه ملت ایران در روز ۲۲ بهمن را تحتالشعاع قرار دهد و از سوی دیگر وسیلهای برای انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست اخیر آنان شود». وی در دانشگاه شیراز در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ چیست؟ میگوید: «اعتراض اولیه بخشی از مردم پس از انتخابات و برخی از انتقادها طبیعی بود. گر چه هر حرکتی باید از مسیر قانونیاش انجام شود، اما بعد از اینکه مقام معظم رهبری نظرشان را در نماز جمعه به صراحت اعلام کردند که هرگونه اعتراضی باید در چارچوب قانون ادامه پیدا میکرد میبایست اعتراضها شکل قانونی به خود میگرفت». روحانی تأکید کرد: «من معتقدم مشکلات در خیابان حل و فصل نمیشود. شاید پیشنهادهایی در آن مقطع مبنی بر این که برخی صندوقهای آراء با حضور دوربینهای تلویزیون بازشماری شود مناسب بود و میتوانست راه گشا باشد»، ولی آنها این راههای قانونی را نپذیرفتند و ترجیح دادند تا با حرکات ضد اسلامی و ضد ملی مسیر خود را ادامه دهند.
▬ در همین راستا، دکتر حسن روحانی در جای دیگر گفته است: «اهانت به مقام ولایت، اهانت به ملت است. اهانت به ایران است. اهانت به اسلام است. اهانت به مسلمانان است. اهانت به همه آزادگانی است که قلبشان برای ایران به عنوان امالقرای جهان اسلام میتپد، بنابراین این حرمت شکنی نه برای مردم ما و نه برای عاشقان انقلاب در سراسر جهان قابل تحمل نیست، گرچه آنهایی که به این عمل زشت دست زدهاند، تعدادشان بسیار اندک است، اما در عین حال لبخند و تشویق استکبار جهانی و امیدهای نابخردانهای که در آنها ایجاد کرد نشان میدهد که قدرتهای استکباری توسط مزدورانشان سنگ زیرین این بنا مورد هدف قرار دادهاند». «آن عاملی که امروز ملت ما را متحد کرده است و پیوند ناگسستنی در ملت ما ایجاد کرده است، اسلام است و مظهر این اسلامیت، رهبری و مقام ولایت است؛ مردم ما به خوبی میدانند مسئله ولایت به عنوان مظهر وحدت ملی جامعه است. مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است» (نقلها از دکتر حسن روحانی، جملگی مستند هستند به شماره ۱۳۹۳۱۰۰۱۰۰۰۴۹۴ فارس).
░▒▓ فرجام و اصل مطلب
▬ حال، اصل مطلب ما در این نوشتار آن است که با وجود این عقاید در ذهن دکتر حسن روحانی، ما باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا رئیس جمهور، به تکلیف خویش در دفاع از حریم قانون اساسی عمل خواهد کرد و پاسخ دندان شکنی به مرد هتاک و سوء پیشینه دار میدهد یا خیر.
مأخذ:رسالت
هو العلیم