برداشت آزاد از برِت تاکر از Vision Critical؛ فقط ایدهای برای تأمل بیشتر
░▒▓ ۱. دریافت بازخورد از افراد آگاه
▬ وقتی تصمیم به مشارکت مخاطب در فرآیند نوآوری گرفته میشود، استفاده از نظرات افراد آگاه نسبت به نام تجاری و صنعت مورد نظر منجر به صرفهجویی در زمان میشود. زمانی که افراد در گروههای مختلف اجتماعی مشارکت دارند، اطلاعات بسیار خوبی از نام تجاری و خدمات سازمان شما در اختیار دارند، اما، مهمتر از همه اینکه این افراد به عنوان مصرفکنندگان یک محصول یا گروهی از محصولات نظراتی دارند که به خوبی قادرند شکافها و کاستیهای موجود در خدمات شما را بهبود بخشند.
░▒▓ ۲. اجرای فعالیت در مقیاسهای کوچکتر
▬ برای اینکه به مخاطبان کمک کنید تا برخی عادات خود را تغییر دهند، در ابتدا نیاز به مشارکت آنان دارید. در صورت کمتوجهی افراد، داشتن انتظار انجام فعالیتهای زمانبر واقعبینانه نیست.
▬ با داشتن گروهی از مصرفکننندگان مشارکتکننده دیگر نیازی به انجام پژوهشهای وقتگیر نیست. درخواست از مخاطبان برای انجام برخی فعالیتها (اعتباردهی و کمیسازی ایدهها) رویکردی مناسب برای جمعآوری نظرات مخاطبان است.
░▒▓ ۳. نگرش طولی
▬ اگر در نظر دارید ارزشها، واژگان و مهارتهای جدیدی برای مخاطبان تعریف کنید، باید درک وشناختی عمیق از شخصیت آنها داشته باشید. آگاهی از عادات مصرفکننده به نظر کافی نیست. با شناسایی روند تکامل مخاطبان میتوانید تأثیر بسزایی در ایجاد تغییرات آتی داشته باشید.
▬ در این حالت استفاده از دادهها و اطلاعات گذشته موثر است. با داشتن نگرشی طولی نسبت به تغییرات رفتار و باورهای مصرفکننده بینش بهتری نسبت به شناسایی عوامل تسهیلکننده زندگی مصرفکننده خواهید داشت. مهمتر از همه اینکه اعمال دقت بیشتر به دادههای طولی، محرکهای ایجاد تغییر در عادات مصرفکننده به راحتی قابل شناسایی خواهد بود. با در اختیار داشتن چنین اطلاعاتی قادر خواهید بود تصمیمات موثری نسبت به ایجاد تغییر در محصولات و خدمات بگیرید.
░▒▓ ۴. حلقه بازخورد تنگاتنگ
▬ اغلب از مصرفکننده انتظار ارائه بازخورد وجود دارد، اما، هیچ مصرفکنندهای از تأثیرات محتمل این بازخورد اطلاعی ندارد. آیا وقتی گروهی از افراد در یک نظرخواهی گروهی شرکت میکنند یا از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی به نظرسنجیها پاسخ میدهند، از نتایج واقعی این مشارکت خود اطلاع پیدا میکنند؟
▬ با استفاده از ابزارهایی نظیر ایجاد گروههای نظرخواهی به راحتی میتوانید تأثیر نظرات مصرفکنندگان و دادههای حاصل از آن را نسبت به شکلدهی اعمال تغییرات در خدمات و محصولات سازمان خود اثبات نمایید. با تهیه یک گزارش کوتاه یا، حتی، یک ویدئو و ارسال آن به گروه شرکتکننده میتوانید به سهولت مصرفکننده را از تأثیرات ارائه بازخورد در تصمیمگیریهای سازمان آگاه کنید. با ایجاد حلقه بازخورد صمیمانهتر اعضای گروه احساس مثبتی داشته و در نهایت احتمال افزایش میزان مشارکت وجود خواهد داشت.
▬ اولین هدف برای تجربه نوآوریهای بیشتر در سازمان، تعیین نحوه ایجاد تغییر در مخاطب و تبدیل او به یک مصرفکننده بهتر است، در صورتی که مخاطبان از به اشتراکگذاری نظراتشان احساس خوبی دارند، بهتر است با استفاده از ابزارهای مختلف ذکر شده نظیر گروههای نظرخواهی و شبکههای اجتماعی نسبت به کسب اعتماد آنان تلاش کنید.
برداشت آزاد از دنیای اقتصاد
هو العلیم