برداشت از Content Marketing Institute؛ برای تأمل بیشتر
░▒▓
▬ مصرفکنندگان، به سادگی دنیای بازاریابی سنتی را ناکارآمد کردهاند.
▬ آنها از ضبط کنندههای دیجیتال استفاده میکنند تا تبلیغات تلویزیونی را نبینند، آنها اغلب از دیدن تبلیغات مجلهای صرفنظر میکنند و اکنون، بسیار در جست و جوی آنلاین ماهر و زبردست شدهاند، زیرا، با این کار میتوانند به اطلاعات مورد نظر خود بدون توجه به بنرها و صفحههای نامرتبط دسترسی پیدا کنند.
▬ بازاریابان باهوش، درک میکنند که بازاریابی سنتی، دقیقه به دقیقه کم اثرتر میشود، و باید راه بهتری برای بازاریابی پیدا کرد.
▬ رهبران تفکر و متخصصان بازاریابی از سراسر جهان مانند ست گودین (Seth Godin) و صدها متفکر پیشروی بازاریابی به این نتیجه رسیدهاند که «بازاریابی پرمحتوا» تنها مختص آینده نیست، بلکه بازاریابی پرمحتوا به زمان حال اختصاص دارد.
░▒▓
▬ عناوین مختلفی، برای «بازاریابی پرمحتوا» گفته شده است که برخی از آنها عبارتند از: انتشار سفارشی، رسانه سفارشی، رسانه مشتری، رسانه خصوصی، محتوای برندسازی شده، رسانه شرکت، انتشارات شرکت، ژورنالیسم شرکتی و رسانه برندسازی شده.
▬ اما شاید هیچ واژهای به اندازه بازاریابی پرمحتوا مناسب نباشد، اما، بازاریابی پرمحتوا واقعاً چیست؟
▬ «بازاریابی پرمحتوا یک تکنیک بازاریابی است که در آن محتوای با ارزش و مرتبط برای جذب، به دست آوردن و درگیر کردن مخاطب هدفی که به خوبی درک شده و مشخص شده است، ایجاد و توزیع میشود که این کار با هدف جذب مشتری سود آور انجام میگیرد».
▬ اساساً، بازاریابی پرمحتوا، هنر برقراری ارتباط با مشتریان حقیقی و بالقوه بدون امر فروش است.
▬ بازاریابی پرمحتوا، یک بازاریابی بدون توقف است.
▬ در بازاریابی پرمحتوا به جای عرضه تهاجمی محصولات یا خدمات، شما اطلاعات را به خریداران خود تحویل میدهید که آنها را هوشمندتر میکند. ماهیت این استراتژی محتوایی این باور است که اگر ما به عنوان یک بیزنس، به خریداران اطلاعات نامتناقض، مداوم و ارزشمند تحویل دهیم، این خریداران در آخر با انجام خرید و وفاداری به ما پاداش خواهند داد.
▬ تا کنون، بازاریابی پرمحتوا توسط برخی از بزرگترین سازمانها در دنیا به کار گرفته شده است، سازمانهایی مانند، P&G، مایکروسافت، سیسکو سیستم (Cisco Systems) و جان دیر (John Deer). همچنین، بازاریابی پرمحتوا توسط بیزنسهای کوچک و، حتی، فروشگاههای خرده فروشی در سرتاسر دنیا توسعه داده شده و اجرا شده است. چرا؟ به دلیل اینکه واقعاً کار میکند!
░▒▓
▬ یک بار دیگر، برگشته و تعریف بازاریابی پرمحتوا را به دقت بخوانید، اما، این بار کلمات «مرتبط» و «ارزشمند» را بردارید. این تفاوت بین بازاریابی پرمحتوا و سایر زبالههای اطلاعاتی است که شما از شرکتهایی میگیرید که سعی میکنند به شما چیزی بفروشند.
▬ شرکتها، اطلاعاتی را برای ما در هر زمان میفرستند، به همین دلیل است که در اغلب مواقع این اطلاعات نامربوط و بیارزش هستند. این چیزی است که بازاریابی پرمحتوا را در دنیای امروز با هزاران پیام بازاریابی برای هر نفر در هر روز اینگونه فریبنده و جالب کرده است. یک بازاریابی محتوای خوب باعث میشود که فرد جذب شود، بخواند، فکر کند و به گونهای متفاوت رفتار کند.
▬ امروزه، ۸۰ درصد تصمیمگیرندگان بیزنس ترجیح میدهند که برای بازاریابی خود اطلاعاتی به صورت یادداشت بدهند تا به صورت یک تبلیغ و آگهی این کار را انجام دهند. ۷۰ درصد از این افراد میگویند که بازاریابی پرمحتوا به آنها احساس نزدیکتر بودن به شرکتهای حمایتکننده میدهد، در حالی که، ۶۰ درصد از آنها میگویند که محتوای شرکت به آنها کمک میکند که تصمیمات بهتری در مورد تولید بگیرند. بله، شما واقعاً میتوانید بازاریابی را ایجاد کنید که پیشبینی شده است و به طور حقیقی میتواند ارتباط برقرار کند. شما میتوانید پیامهای فروش را توسعه داده و ایجاد کنید که مورد نیاز مشتریان شما است و، حتی، از طرف آنها درخواست شده است.
▬ بازاریابی پرمحتوا بسیار با بازاریابی که ما را هدف حملات خود در هر دقیقه و در هر روز قرار میدهد، فاصله دارد. بنا بر این، میتوان گفت که بازاریابی پرمحتوا، بازاریابی برای امروز و فردا است.
برداشت آزاد از دنیای اقتصاد
هو العلیم